Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  آموزش برنامه نويسي به كودكان آموزش برنامه نويسي به كودكان

مدرسه کدنویسی

آموزش برنامه نويسي به كودكان

استفاده از بلوك ها آموزش برنامه نويسي به كودكان در اسكرچ

براي استفاده از يك بلوك، به سادگي دارايي مورد نظر را انتخاب كنيد و سپس آن را به قسمت اسكريپت خود بكشيد.

در تصوير زير مي توانيد پروژه اي كه در قسمت آخر ايجاد كردم را مشاهده كنيد. اين پروژه داراي چند اسپرايت است اما هنوز هيچ اسكريپتي وجود ندارد.

 

Sprites بدون اسكريپت

براي شروع ايجاد يك اسكريپت، روي دارايي مورد نظر براي اعمال (اعم از مرحله يا اسپرايت) كليك كنيد و سپس بلوك‌هاي مربوطه را در قسمت اسكريپت به سمت راست بكشيد. براي افزودن آموزش برنامه نويسي به كودكان چندين بلوك به يك اسكريپت، بلوك‌هاي جديد را به مكاني در اسكريپت كه مي‌خواهيد نمايش داده شوند بكشيد. مي توانيد بلوك هاي جديد را در بالا يا پايين بلوك هاي موجود اضافه كنيد.

براي افزودن چند اسكريپت، كافيست يك بلوك جديد را روي صفحه اسكريپت ها بكشيد اما از اسكريپت(هاي) موجود دور شويد.

 

براي حذف يك بلوك از يك اسكريپت، كافي است آن را به سمت چپ و به دور از صفحه اسكريپت بكشيد. توجه داشته باشيد كه فقط مي‌توانيد اين كار را براي بلوك پاييني يك اسكريپت يا بلوكي كه به تنهايي است انجام دهيد: اگر يك بلوك را از صفحه اسكريپت‌ها كه بلوك‌هاي ديگري در زير آن وصل شده است دور كنيد، همه بلوك‌هاي زير آن نيز حذف خواهند شد. . اگر مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بلوكي را بلافاصله زير بلوكي كه مي‌خواهيد حذف كنيد انتخاب كنيد و آن را از اسكريپت دور كنيد. سپس بلوكي را كه مي‌خواهيد حذف كنيد (يعني آموزش برنامه نويسي به كودكان بلوك پايين) را از قسمت اسكريپت‌ها دور كنيد و بلوك‌هايي را كه جابه‌جا كرده‌ايد به جاي خود بكشيد.

 

همچنين مي‌توانيد با استفاده از منوي ميانبر بلوك‌ها را حذف كنيد، كه با كليك راست روي يك بلوك به آن دسترسي پيدا مي‌كنيد. همان چيزي است كه در مورد كشيدن بلوك ها به دور اعمال مي شود: اگر بلوكي را حذف كنيد كه بلوك هاي ديگري در زير آن وجود دارد، آن بلوك ها نيز حذف خواهند شد.

 

حذف بلوك ها

همچنين مي‌توانيد از منوي ميانبر براي افزودن نظرات به اسكريپت‌هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان خود، كپي كردن آن‌ها يا دريافت راهنمايي در مورد بلوكي كه روي آن راست كليك كرده‌ايد، استفاده كنيد.

انواع بلوك در اسكرچ

Scratch ده دسته بلوك را در اختيار شما قرار مي دهد كه هر كدام شامل تعدادي بلوك است كه مي توانيد از آنها براي انجام كارهاي مشابه استفاده كنيد. اينها هستند:

 

حركت - جنبش

به نظر مي رسد صدا خودكار داده ها مناسبت ها كنترل حس كردن اپراتور بلوك هاي ايجاد شده توسط كاربر (يا بلوك هاي بيشتر)

بياييد نگاهي بيندازيم كه هر يك از اين دسته بندي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها شامل چه مواردي مي شود.

بيش از 2 ميليون تم و پلاگين وردپرس، قالب هاي وب و ايميل، كيت هاي رابط كاربري و موارد ديگر


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/14 ساعت: ۰۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي به كودكان

چه منابعي براي يادگيري اسكرچ آموزش برنامه نويسي به كودكان در دسترس است؟

اگر تازه شروع كرده ايد، يك راهنماي گام به گام در داخل Scratch موجود است. براي مروري بر منابع Scratch، صفحه ايده ها را ببينيد.

انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

هنگام شركت در انجمن آنلاين Scratch، اعضا مي توانند با ساير اعضاي Scratch از هر پيشينه، سن و علايق، در يك جامعه يادگيري باز كاوش و آزمايش كنند. اعضا مي توانند كار خود را به اشتراك بگذارند، بازخورد دريافت كنند و از يكديگر بياموزند.

 

رهنمودهاي انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

تيم اسكرچ با جامعه كار مي كند تا محيطي دوستانه و محترمانه براي افراد آموزش برنامه نويسي به كودكان در هر سن، نژاد، قوميت، مذهب، گرايش هاي جنسي و هويت جنسي حفظ كند. مي‌توانيد با مرور دستورالعمل‌هاي انجمن به فرزندتان كمك كنيد تا نحوه مشاركت را بياموزد. از اعضا خواسته مي‌شود نظر سازنده داشته باشند و با گزارش دادن هر محتوايي كه از دستورالعمل‌هاي انجمن پيروي نمي‌كند، به حفظ وب‌سايت دوستانه كمك كنند. تيم Scratch هر روز براي مديريت فعاليت در سايت و پاسخ به گزارش‌ها با كمك ابزارهايي مانند فيلتر ناسزاگويي CleanSpeak كار مي‌كند.

سياست حريم شخصي شما چيست؟

براي محافظت از حريم خصوصي آنلاين كودكان، آنچه را كه در طول فرآيند ثبت‌نام جمع‌آوري مي‌كنيم و آنچه را در وب‌سايت عمومي مي‌كنيم محدود مي‌كنيم. ما اطلاعات حساب را به كسي نمي فروشيم يا اجاره نمي دهيم. مي توانيد درباره صفحه سياست حفظ حريم خصوصي ما اطلاعات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري كسب كنيد.

 

آيا راهي براي استفاده از Scratch بدون شركت آنلاين وجود دارد؟

بله، برنامه Scratch به شما امكان مي دهد پروژه هاي Scratch را بدون اتصال به اينترنت ايجاد كنيد. مي‌توانيد برنامه اسكرچ را از وب‌سايت اسكرچ يا فروشگاه برنامه دستگاهتان دانلود كنيد. در قسمت آخر اين مجموعه، ما به دارايي‌هاي Scratch مانند پس‌زمينه، اسپرايت، لباس و صدا نگاه كرديم. پس از ايجاد برخي از دارايي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها، بايد آنها را وادار به انجام كاري كنيد، جايي كه بلوك ها وارد مي شوند.

 

بلوك‌ها خطوط يا بلوك‌هايي از كد هستند كه براي ايجاد يك اسكريپت به پروژه خود مي‌كشيد. هر دارايي مي‌تواند بيش از يك اسكريپت مرتبط با خود داشته باشد و هر اسكريپت مي‌تواند به تعداد مورد نياز بلوك داشته باشد.

همانطور كه با Scratch تجربه بيشتري مي كنيد و شروع به ساخت پروژه هاي پيچيده تر مي كنيد، متوجه مي شويد كه اسكريپت هاي شما مي توانند بسيار طولاني و پيچيده شوند، بنابراين يافتن كارآمدترين راه براي ايجاد اسكريپت ها و كارآمدترين بلوك هاي ممكن مهم است. اگر از Scratch به عنوان نقطه شروع براي آموزش كدنويسي به خود يا ديگران استفاده مي كنيد، اين مهارت خوبي است، زيرا نوشتن كد مرتب و كارآمد مهم است.

 

بعداً در اين مجموعه، هر دسته از بلوك ها را با جزئيات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري پوشش خواهم داد، و استفاده از آنها را از طريق پروژه ها نشان خواهم داد، اما در اين پست به شما يك نماي كلي از انواع مختلف بلوك ها و كارهايي كه مي توانيد با آنها انجام دهيد ارائه خواهم كرد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/14 ساعت: ۰۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

با اين حال، برنامه هاي كاربردي پشتيباني شده آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان توسط پايتون بسيار فراتر از زمينه هاي ذكر شده هستند، زيرا آنها همچنين به توسعه بازي، تجسم داده ها و به طور كلي شبكه توسعه نرم افزار مربوط مي شوند. برنامه نويسي جاوا از جمله مهارت هاي مورد نياز در اين شغل است. يادگيري آن آسان نخواهد بود، اما كافي است اين 4 مرحله را دنبال كنيد تا به هدف خود برسيد

خواندن در: 3 دقيقه

جاوا يك زبان برنامه نويسي شي گرا با كيفيت و با كيفيت بالا است. يادگيري اين نوع برنامه نويسي اصلاً آسان نيست، اما به نظر مي رسد شروع خوبي براي متخصصان مشتاق فناوري اطلاعات باشد. در اينجا همه چيزهايي كه براي تبديل شدن به يك برنامه نويس جاوا بايد بدانيد و تمام اسرار برنامه نويسي شي گرا وجود دارد.

در اينجا نحوه يادگيري برنامه نويسي آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان جاوا در 4 مرحله آورده شده است

برنامه نويسي جاوا را ياد بگيريد چرا جاوا را انتخاب كنيم؟

در ده برتر رتبه بندي TIOBE، شاخصي كه نشان مي دهد اگر مهارت هاي برنامه نويسي شما به درستي به روز شده باشد، جاوا در رتبه سوم در كلاسيك قرار دارد و قبل از آن فقط زبان هاي Phyton و C قرار دارد.

بدون شك يكي از پركاربردترين ها در بازار كار است و به دليل سادگي، قابليت اطمينان و ايمني، نقطه شروع بسيار خوبي است.

عملكردهاي آن بسيار زياد است و در مقايسه با ساير زبان ايرانيان سايبر ها داراي چندين مزيت رقابتي است: جاوا براي اهداف بسياري استفاده مي شود، شي گرا است و مي تواند بر روي هر سيستم عامل مستقل از پلتفرم اجرا شود.

براي آوردن مثال هاي عملي، بايد فكر كنيد كه سيستم عامل اندرويد تقريباً به طور كامل با جاوا ساخته شده است، اما به لطف تطبيق پذيري آن، اين زبان براي ساخت بازي آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان هاي ويديويي مانند Fortnite نيز مناسب است.

چگونه برنامه نويسي در جاوا را ياد بگيريم؟

اگر مي خواهيد به عنوان يك برنامه نويس كامپيوتر شروع به كار كنيد، برنامه نويسي جاوا يك مهارت عالي براي يادگيري است. بنابراين در اينجا تمام نكات من براي شروع است.

1. از اصول اوليه شروع كنيد

مانند هر چيز ديگري، دانستن اصول اوليه بهترين مكان براي شروع است و كاري است كه مي توانيد بلافاصله انجام دهيد. مطالعه اصول اوليه به صورت آنلاين كمك بزرگي براي شروع برنامه نويسي جاوا است. در ابتدا ممكن است كمي طاقت فرسا و اغلب غيرقابل درك به نظر برسد، به خصوص آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان اگر مبتدي باشيد. اما به خاطر داشته باشيد كه همه آنها از يك نقطه شروع مي شوند. اگر پشتكار داشته باشيد، مي توانيد آن را انجام دهيد!

2. تمرين كنيد

براي استفاده از يك كليشه قديمي، "انجام شده بهتر از كامل است". اگر نمي خواهيد مطالعه كنيد يا تمرين نكنيد، يك برنامه نويس موفق جاوا نخواهيد شد. خوشبختانه، مي‌توانيد برنامه‌نويسي جاوا را از خانه بدون نياز به نرم‌افزار يا ساختارهاي شيك تمرين كنيد، بنابراين بهترين كار اين است كه پس از درك اصول اوليه شروع كنيد. در اين مرحله اشتباه كردن بزرگترين فرصت براي رشد است. شايد براي شما عجيب باشد، اما من شما را به انجام بسياري از آنها دعوت مي كنم و ايده ها و آموزه هاي زيادي را از آنها استخراج مي كنم.

3. به طور منظم در مورد برنامه نويسي جاوا مطالعه كنيد

خواندن در مورد برنامه نويسي جاوا، همانطور كه در حال حاضر انجام مي دهيد، فقط مي تواند براي شما مفيد باشد. البته، بيشتر منابع شما را مي توان به صورت آنلاين پيدا كرد. در وب سايت هايي كه واقعا عالي به نظر مي رسند، منابع واقعاً به روز شده و مرتباً بررسي مي شوند. چه دانشجوي جاوا باشيد، چه يك آموزش برنامه نويسي به كودكان متخصص خودآموخته جاوا يا فقط يك علاقه‌مند به جاوا، منابع آنلاين منبع ارزشمندي خواهند بود.

4. خود را با يك دوره كارشناسي ارشد يا دوره آزمايش كنيد


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/22 ساعت: ۱۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

زبان هاي برنامه نويسي دقيقاً تكامل مي يابندذهن مانند آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان زبان هاي طبيعي آنها از زبان هاي ابتدايي سرچشمه مي گيرند و يكي از دو مسير ممكن را دنبال مي كنند: تكامل يا مرگ. و به دنبال شباهت با زبان‌ها، زبان‌هاي برنامه‌نويسي به جاي آن، الگوريتم‌ها را به رايانه‌ها منتقل مي‌كنند.

ارتباط با كامپيوتر از زمان ساخت اولين كامپيوتر قابل برنامه ريزي به سرعت تكامل يافته است و زبان هاي برنامه نويسي اكنون آنقدر ساده هستند كه حتي يك كودك هشت ساله نيز مي تواند آنها را ياد بگيرد.

پايتون نتيجه اين تكامل است. اين يك زبان برنامه نويسي نسل پنجم يا ششم است كه زماني متولد شد كه كامپيوترها قبلاً به اندازه كافي قدرتمند بودند و يكي از اولين زبان هاي برنامه نويسي است كه ماهيت آن توسط محدوديت هاي رايانه محدود نمي شد. بر اين اساس، يكي از

زبان هاي مفيدتر و ساده تر آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان براي برنامه نويسي.

امروزه پايتون را مي توان در هوش مصنوعي استفاده كرد، زيرا يك زبان نوشتن متن باز و سريع است، مزايايي كه آن را به يك متحد عالي براي هوش مصنوعي تبديل مي كند. اين به شما اجازه مي دهد تا ايده هاي پيچيده را تنها با چند خط كد ثبت كنيد، كه با زبان هاي ديگر غيرممكن است.

كتابخانه هايي مانند "Keras" و "TensorFlow" وجود دارند كه حاوي اطلاعات زيادي در مورد ويژگي هاي يادگيري ماشين هستند.

فراتر از آن، كتابخانه هاي ارائه شده توسط پايتون وجود دارد كه به طور گسترده در الگوريتم هاي هوش مصنوعي مانند Scikitl، يك كتابخانه رايگان يادگيري ماشين، كه داراي الگوريتم هاي رگرسيون، طبقه بندي و گروه بندي متعددي است، استفاده مي شود.

اما پايتون بيش از هر چيز يك زبان آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان منبع باز رايگان با يك جامعه فعال بزرگ است كه از هر برنامه نويسي پشتيباني مي كند. همه اين دلايل در كنار هم، يادگيري پايتون را در مقايسه با ساير زبان ها ايرانيان سايبر براي كاربردهاي هوش مصنوعي به گزينه اي آسان تبديل مي كند.

استفاده از پايتون در تجزيه و تحليل داده ها و استخراج اطلاعات مفيد براي شركت ها گسترده است، به همين دليل است كه در شركت هاي داده هاي بزرگ استفاده مي شود. اين به اين دليل است كه علاوه بر سادگي، اين مزيت بزرگ در داشتن كتابخانه هاي پردازش داده مانند 'Pydoop' دارد كه براي حرفه اي ها كمك بزرگي است، زيرا به پردازش داده ها كمك مي كند.

كتابخانه هاي ديگري مانند "Dask" و "Pyspark" تجزيه و تحليل و مديريت خود را بيشتر ساده مي كنند. علاوه بر اين، پايتون سريع و آسان مقياس پذير است، ويژگي هايي كه به توليد اطلاعات در زمان واقعي و تبديل آن اطلاعات به زبان هاي مورد استفاده در داده هاي بزرگ كمك مي كند.

پايتون در علم نيز مورد استفاده قرار مي گيرد آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان ، زيرا با داده هاي جدولي، ماتريسي و آماري سروكار دارد و آنها را با كتابخانه هاي محبوبي مانند "Matplotlib" و "Seaborn" نمايش مي دهد.

علاوه بر اين، در چارچوب هاي آزمايشي نيز استفاده مي شود. پايتون در واقع براي تحقق ايده‌ها يا محصولات ايده‌آل است، زيرا چارچوب‌هاي داخلي زيادي دارد كه به اشكال‌زدايي كد كمك مي‌كنند و گردش كار و اجراي سريع را ارائه مي‌دهند.

ابزارهاي تست مانند "Unittest"، "Pytest" و "Nose Test" توليد متون را بسيار ساده مي كند و چند پلتفرمي بودن از مرورگرهايي با فريم هاي مختلف مانند "PyTest" و "Robot" استفاده مي كند.

بنابراين آزمايش به چيزي بسيار ساده تبديل مي شود.

پايتون در توسعه وب استفاده مي شود، زيرا به شما امكان مي دهد آموزش برنامه نويسي به كودكان محتواي زيادي با خطوط كد كمتري ايجاد كنيد و به اين ترتيب نمونه هاي اوليه كارآمدتر ايجاد مي شوند.

به عنوان مثال، چارچوب جنگو كه توسط پايتون ارائه شده است، براي همه توسعه دهندگان يك موهبت است، زيرا مي توان از آن براي ايجاد برنامه هاي وب پويا و بسيار امن استفاده كرد.

همچنين از زبان پايتون براي اسكرپينگ يعني گرفتن اطلاعات از وب سايت هاي ديگر استفاده مي شود.برنامه هايي مانند اينستاگرام، بيت باكت، پينترست در چنين چارچوب هايي ادغام شده اند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/22 ساعت: ۱۷ توسط:schoolcoding :